JULIE ANDREWS, VA FER BÉ DEDICANT-SE AL MUSICAL


 

Julie Andrews 1947

La magnífica i entranyable Julie Elisabeth Andrews (Julie Andrews), una de les actrius més emblemàtiques del teatre i del cinema musical, va tenir uns inicis, com tothom, és clar.

El 22 d’octubre de 1947, és a dir quan acabava de fer 12 anys va néixer el 1 d’octubre de 1935), va fer el seu debut en el escenari del Hipòdrom de Londres cantant en una revista musical anomenada “Starlight Roof“, on durant un any va cantar “Je suis Titania” de l’òpera Mignon de Ambroise Thomas.

Set anys més tard debutava com a professional al West End interpretant a la Polly Browne del musical The Boy Friend i obtenint un gran èxit.

Al 1956, quan tenia 21 anys va estrenar My Fair Lady i la resta ja és història.

Avui escoltareu la interpretació de “Je suis Titania” de l’any 1947, segurament d’un programa de ràdio. La veu és d’una soprano lleugera que martiritza el cervell amb els seus sons fixats.

Em sembla que la gravació estar una mica accelerada, tot i així s’aprecia un virtuosisme vocal prometedor, encara que jo crec que va fer molt bé en dedicar-se al teatre musical.

Gravació sorprenent i de cert valor històric i musical, però una mica histèrica, quedeu avisats.

Us recordo que avui és l’ùltim dia per enviar les respostes al concurs del mes de febrer.

About these ads

9 thoughts on “JULIE ANDREWS, VA FER BÉ DEDICANT-SE AL MUSICAL

  1. Dios!!! De donde sacas estas cosas!!!! Apuesto que ni ella lo tiene. El musical gano una voz y la ópera también, ahorrandosela claro. Es una entrañable curiosidad,gracias.

    M'agrada

  2. Sí que lo tiene, Tosca, sí. Un amigo mío la entrevistó hace unos 30 años en Londres y durante la entrevista hablaron de esta grabación y la escucharon, ella muerta de risa y el devoto como el que más. Mi citado amigo se procuró una copia en cassette y me la pasó a mí. Con lo que yo también la tengo, aunque en este preciso momento no sé donde para, pero tengo una idea.
    Creo, además, que también dispongo de ella en un CD recopilatorio de musicales británicos.
    Dáros cuenta de que es una niña, pero el color de la voz ya indica un poco cómo sería después de pasados unos años.
    Generalmente los niños acostumbran a cantar con sonidos fijos, luego suelen solucionar este handicap.

    M'agrada

  3. ¡Menos mal que nos has avisado! Realmente una curiosidad, pero queda claro que a la ópera no se podía dedicar. Le respeto “My fair lady” y “Camelot”, pero no es una de mis preferidas.

    M'agrada

  4. Pues sí, claro que mejor, dónde va a parar, la ópera perdió muy poquita cosa y Broadway (pero sobre todo el cine) ganó un icono…

    Mary Poppins es una de las presencias constantes en mi vida (mi novela es un homenaje a la super institutriz) y a Julie Andrews siempre le he tenido una intensa simpatía. Admito que es un poco para los cinéfilos gays (ejem, de mi generación) lo que John Wayne es para los heteros: sólo sabe hacer bien una o dos cosas, pero esto le ha reservado un lugar muy especial en nuestros corazones.

    Cuando me compraron una palm y me di cuenta de que se podían poner pequeñas imágenes tenía claro cuál quería: Julie Andrews en la cima de la colina dando la vueltecita al principio de Sonrisas y lágrimas. Apretaba “repeat” y Julie daba vueltas y vueltas y vueltas y vueltas….

    Ayer precisamente la vi en S.O.B. y estaba pensando en ella. No me acaba de encajar como sexualmente liberada, la verdad es que el sexo de Julie Andrews siempre queda un poco camp. No sé si será verdad el mito de que no va al lavabo, pero la verdad es que es como el sexo de los padres de uno, que no piensas en ello.

    Si alguien sabe explicarme por qué fue un icono para las lesbianas, se lo agradeceré. Sé que lo es, pero no acabo de entenderlo del todo.

    M'agrada

  5. Acabo de escuchar la grabación y lo que yo no recordaba es que la cantaba en inglés. No creo que esté acelerada la grabación, Julie canta más rápido de lo normal, eso sí, porque, aunque el aria ya está recortada, no cabía en la duración límite de 3´/ 3´15´´ que aceptaba un disco de pizarra de 78. rpm. de 25 cms. A los genuinos cantantes de ópera les sucedía algo similar en la era pre LP cuando la pieza que interpretaban superaba esa duración o la de 4´/ 4´15´´ en los discos de “piedra” de 30 cms.

    M'agrada

  6. Amb tots els meus respectes, em sembla que no en teniu ni idea: qui en el món als 12 anys pot fer el que es pot escoltar en aquesta gravació? és més, qui pot fer-ho amb més de 12 anys?
    Em temo que us convindrien unes quantes lliçons de cant per veure com arriba a ser de difícil executar algunes peces senzilles d’una manera decent, i no em refereixo a maneres com les que se senten i aplaudeixen actualment, com que ara tothom és cantant…

    M'agrada

    • Hola Pèls de punta.
      Cert als dotze anys és difícil fer quelcom com el que feia la Julie Andrews, però jo crec que va fer bé dedicant-se al musical més tard. Això diguem que era un circ.
      No t’enfadis, la veritat, no val la pena.
      La mateixa Julie Andrews se’n va adonar o li van fer adonar i va orientar la seva carrera de manera molt encertada.
      Als 12 anys els nens i nenes no han de ser explotats, han d’aprendre i si tenen capacitats, com era el cas, ja les desenvoluparan.
      Aquestes gravacions són una curiositat per ser precisament de qui són, no pas pel valor vocal que puguin tenir, aquesta és la meva opinió, tot i que respecto la teva, malgrat aquest regany que ens fas.
      Espero tornar-te a veure per aquest blog. Sempre que vulguis estàs convidat a participar-hi.

      M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s