• RECLAMS VARIS

    IMPORTANT:

    SI TENS ALGUN PROBLEMA AMB LA BAIXADA D'ARXIUS D'ÀUDIO O VÍDEO, DE QUALSEVOL APUNT, NO DUBTIS A ESCRIURE'M A:

    *
    TUTORIAL PER BAIXAR ARXIUS
    Si teniu problemes amb la descàrrega, unió i descompressió d'arxius, us recomano prémer la imatge del HELP que teniu a sota i descarregar el tutorial que us he preparat, pas a pas per fer-ho de manera correcta.

    ==========================================

    *

  • TRADUCTOR

    traducirEste blog traducido al castellano
    traslateThis blog translated in English
    traslateDiesen Blog ins Deutsche übersetzt
    traslatece blog traduit en français

  • L’AGENDA

    Prem sobre la foto del Liceu i aniràs a la seva pàgina web
    .

    .
    Prem sobre la foto del Palau de la Música Catalana i aniràs a la seva pàgina web.
    .

    .
    Prem la foto de la sala Pau Casals de l'Auditori de Barcelona i aniràs a la seva pàgina web
    .

    =====================================
    AUDITORI AXA DE L'ILLA DIAGONAL
    =====================================

    =====================================
    CONCERTS NEU ARTS :NOVES MÚSIQUES
    =====================================

    ======================================
    OFF BARCELONA
    =======================================

    PROPERES ACTIVITATS PROGRAMADES PER
    JJ.MM DE SABADELL:

    *
    Temporada de Cambra 2013-14
    Teatre Principal
    C/. Sant Pau, 6 - Sabadell

    =======================================
    ÒPERA AL CINEMA
    =======================================

    LA TEMPORADA 2013/2014 DEL MET AL CINEMA
     *
     
    Cosi fan tutte (Mozart) .- 26 abril 2014
    Director musical: James Levine; Phillips, Leonard, de Niese, Polenzani, Pogossov, Muraro. Director de escena: Lesley Koenig.
     
    La Cenerentola (Rossini) .-  10 maig 2014
    Director musical: FabioLuisi; DiDonato, Flórez, Spagnoli, Corbelli, Pisaroni. Director de escena: Cesare Lievi.

    =======================================

    =======================================

  • EL DISC DEL MES


    *
    AQUEST MES:
    PAU CASALS INTEGRAL DE L'OBRA PER A PIANO, vol 1

    JORDI CAMELL, piano
    * Prélude (1946)
    COLUMNA MÚSICA

  • IN FERNEM LAND AL MÓN

  • FINS AQUEST MOMENT A IN FERNEM LAND

    • 2,922,614 visites
  • Licencia de Creative Commons
    Este obra está bajo una licencia de Creative Commons Reconocimiento-NoComercial 3.0 España. * IBSN: Internet Blog Serial Number 00-27-04-1983 * PageRank Bitacoras.com ===============================

    =============================== Des de In Fernem Land no em puc fer responsable de totes les opinions o comentaris que deixin persones alienes al blog. Desitjaria que tothom s'expressés en completa llibertat, però també m'agradaria que en la mesura del possible, no s'utilitzés un llenguatge ofensiu o groller. In Fernem Land té la voluntat de ser un lloc plural. on puguin conviure totes les opinions possibles, sempre que siguin respectuoses i tolerants amb la resta de les idees i les persones que s'expressen. Però en qualsevol cas, em reservo el dret de restringir la publicació d'aquells comentaris que atemptin contra aquesta llibertat i tolerància que m'agradaria que imperés Si algú volgués utilitzar de manera íntegra o parcial, algun dels continguts d'aquest blog, m'agradaria que m'ho fes saber. Per contactar-me:

    * * Joaquim

LICEU: I EL SR. MARCO JA HA PARLAT


Joan Francesc Marco. Foto Danny Caminal El Periódico

Ahir La Vanguardia publicava un publireportatge revestit d’entrevista al Director General del Gran Teatre del Liceu, on se’ns explica el nou pla director per la temporada 2013-2014 i l’impacte que tindrà amb la disminució del número de funcions, també d’un dels torns populars (els que més ocupació tenen) i la recerca de noves fonts d’ingrés, tot en estudi, tret de la iniciativa de la plataforma Actuem pel Liceu que ja s’ha posat en marxa, mitjançant un e-mail que ahir vam rebre tots els abonats. Tot això amb l’intent de fer front  a les greus dificultats de finançament.

No és això el que jo demanava , tot i que la informació d’aquest publireportatge ens dóna altres vies de preocupació paral·leles.

El Sr. Marco insisteix en que no hi hauran acomiadaments, ni aturades, ni cancel·lacions, ni EROS, ni res de res, malgrat que aquesta campanya de recaptació que s’ha iniciat i que pretén apaivagar els 4.000.000 d’euros que s’han retallat de manera dràstica de l’aportació ministerial, encara no ha donat cap fruit i tampoc tenim la certesa que els doni.

Què succeirà si els diners no arriben amb la celeritat que ens els demanen? Dóna la sensació que malgrat la precarietat que arrosseguem des de fa mesos, es segueixi improvisant, sobretot amb aquest tema dels ingressos que és el més dramàtic.

La caiguda de venda de localitats no s’ha produït tan sols per l’increment de l’IVA, la campanya de venda d’abonaments va ser mesos abans i tampoc la venda d’entrades amb preferència per a tots els abonats va tenir la resposta d’altres anys, però és que això ja va succeir la temporada passada, i no va ser la primera, és una constant des de que aquesta crisi ha anat fent mal de manera transversal, és clar que sense l’evident gravetat d’enguany, però teníem signes prou clars per haver pres mesures correctores molt abans i no és que els agafés d’imprevist o que no estiguessin avisats.

Que ara em parlin de campanyes per captat mecenes i espònsors internacionals em deixa perplex, com a mínim trigarem una mica a rebre un feedback positiu per acabar veient  òpera al Gran Teatre de Qatar Foundation, però benvinguts siguin els diners vinguin d’on vinguin si ens permeten tenir una temporada com cal. Ara bé amics, de mica en mica, com per altre part està succeint en àmbits molt més preocupants, malgrat que en la cultura també hauríem d’anar en compte, estem posant el país en mans privades, i  al costat de la sanitat de categoria i l’educació de nivell, veurem aviat la cultura, allò tan  elitista que no convé que tothom gaudeixi no fos cas que que prenguéssim mal. Més valdria que la paguessin aquells que tinguin diners per fer-ho. Si, ja ho sé que aquest discurs pot semblar populista i fins i tot demagog, però tan sols cal mirar a qui i a on van a parar les subvencions i les ajudes, i com volem obtenir diners per mantenir infraestructures i serveis (també els culturals), per adonar-nos que amb l’excusa de la crisi, ens anem venent  les joies de la corona i el model neo liberal s’està imposant. No és cap secret que l’estat del benestar ja és història i que campi qui pugui. No hi ha enemics que justifiquin mesures i beneficis socials per a la ciutadania, el capitalisme més agressiu impera a tot arreu, no cal témer resistències.

Si la tendència és que allà on no hi arriben les administracions hi arribin els fons privats, potser serà hora, com deia en Santi ahir o abans d’ahir, que canvii l’estructura de l’òrgan de govern, les administracions passin a tenir un rol més secundari i el teatre el gestioni un consell  privat aprovat per tots aquells que any rere any aporten diners. Jo no ho vull, però és obvi que si la majoria acaba sent privada, aquesta no voldran que el teatre el gestioni un equip públic, que tampoc garanteix ni transparència ni honestedat i em sembla que no calen exemples.

El Liceu amb menys funcions i disponible molts més dies per a ser llogat per a qualsevol que pagui, esdevé un contenidor d’espectacles, com és ara el Palau de la Música, potser és l’únic model que ens podem permetre, no ho sé, en tot cas és l’opinió del senyor Joan Francesc Marco, que no està escrit enlloc que sigui precisament un expert.

Estàvem a l’espera de conèixer els canvis que s’havien de produir en el Patronat, amb els nomenaments d’un nou President, d’això no se’n parla i malgrat la gravetat de la situació, talment sembla com si no passés res d’extraordinari, a part de demanar diners a la ciutadania per fer front al dia a dia d’una institució cultural del prestigi del Gran Teatre del Liceu. Insòlit i vergonyant que davant d’aquesta crisi el Sr. Mascarell, Conseller de Cultura en funcions no hagi dit res al respecte, és clar que aleshores podríem demanar-li directament perquè no va fer res d’ençà que 2500 persones li van demanar amb signatures que posés ordre al Liceu.

En cap cas es desprèn del que va publicar ahir La Vanguardia, que la situació sigui tan greu com realment és i per tant aquesta ajuda que es pretén recaptar dubto jo que tingui el resultat desitjat. El més fàcil es pensar que les ajudes són per a coses més essencials o per la Marató de TV3 i que els problemes del Liceu els solucionin aquells que ho gaudeixen, i els que ho gaudim no podem fer front, més del que ja ho fem i després d’un increment molt notable en el preu de les localitats previ al augment de l’IVA, cosa per la qual el Sr. Marco passa de puntetes intentant culpar la baixa venda de localitats al delictiu augment de l’impost. No pot ser que l’òpera ens costi tants diners. El que ja paguem i el que hem de donar de manera altruista per poder suplir els incompliments al que es van comprometre les administracions. És un sacrifici excessiu i perillós, ja que aquest ingrés excepcional té la pretensió d’esdevenir habitual.

Pel que fa al e-mail rebut (jo dos cops, un dirigit al senyor x i l’altre dirigit al meu cognom), és un comunicat que evidencia improvisació, una redacció pobre i un contingut gens detallat, tot plegat ben preocupant si tenim en compte que el que pretén és que fem una donació. Se’ns demana ajuda i tan sols acaben dient que és una gran iniciativa.

Se’ns convida a visitar, mitjançant un enllaç, una pàgina més improvisada encara, pobre i que pretén entendrir-nos i enrealitat estem massa dolguts. La plataforma Actuem pel Liceu, es facilita fer ja les micro aportacions, res a veure amb les aportacions que el Sr. Marco parla a l’entrevista, destinades a economies molt generoses, aquestes són molt més populars.

Jo fa dos dies demanava explicacions de com fer front a aquesta greu crisi, un pla de viabilitat, garanties de l’ús que s’en pensava fer d’aquests diners i sobretot un projecte de model que evités que cada dos per tres el teatre s’hagués d’humiliar d’aquesta manera, oferint una imatge tan inquietant com la que està oferint. De tot això res de res, hem de donar diners desconeixent que es faran amb ells, com es gestionaran o com s’utilitzaran.

Se’ns demana ajuda, però més ajuda de la que ja fem any rera any pagant anticipadament els abonaments i localitats, fins i tot en el cas que paguem a terminis, com és el meu cas, tot estarà pagat a principis de gener quan tan sols haurem vist dos o tres espectacles. També comprem les entrades amb anticipació en alguns casos d’un any, estem finançant el teatre en contra de les nostres butxaques malmeses i malgrat aquest esforç i fidelitat ara se’ns demana que allà on no arriben les administracions amb els nostres diners, hi arribem nosaltres privadament també amb els nostres diners.

No se’ns donen més detalls, tan sols ens diuen que el projecte de la plataforma és una gran iniciativa, talment com si no fos una iniciativa d’aquestes entitats tan dispars i allunyades entre elles, quan tots sabem que és el Sr. Marco qui convoca a les associacions i els diu quins són els seus plans tot demanant  fidelitat, fidelitat que sap que té garantida gràcies als vincles i interessos que uneixen al Teatre amb les associacions esmentades. No hi ha cap explicació, això si, signen la carta el Sr. Joan Francesc Marco i inexplicablement els Srs. Joan Matabosch i Josep Pons, suposo que per entendrir a tots aquells que ens hem posicionat contra la nefasta gestió del Director General i seguim amb esperança, ara avortat, el nou projecte artístic/musical que es preveia tan engrescador amb l’arribada del mestre Pons. Aquest cop d’efecte no me’l esperava, però el Sr. Director sap que ell sol no té prou credibilitat i es fa acompanyar de dos noms que si la tenen. Quina barra!

Jo no sé pas com m’ho faré per treure una minsa quantitat de diners per ajudar, ho faré, però poso condicions.

Vull saber  quan dono els meus diners, com s’utilitzaran, vull garanties que amb el meus diners no es pagaran campanyes per rentar la imatge de ningú, ni tampoc m’agradaria que amb aquests diners es subvencionessin entitats vinculades al teatre, o es paguessin sous de personal que va a llegir mati rere matí el diari, personal que es intocable per portar cognoms venerables de polítics o persones influents de grups mediàtics malgrat que ningú sap que fan exactament en el seu despatx, no m’agradaria que amb la meva aportació és paguessin les despeses escandaloses carregades a targetes de crèdit que en cap cas justifiquen l’activitat de qui les utilitza. Són tantes coses les que m’agradaria garantir abans de passar-ho una mica més malament per ajudar a que altres ho passin bé, que no estic gens convençut de fer-ho i en tot cas no serà mai mentre al Liceu no hi hagin canvis evidents, de persones i gestió.

About these ads

69 Respostes

  1. Molt bé, Joaquim.
    Jo també he rebut dos mails, un dirigit a X i l’altre al meu nom.
    Molt bon comentari.Subscric tot el que dius.
    És vergonyós el que es fa amb el Liceu i amb l’òpera a casa nostra!.
    Gràcies per aquest text tant encertat.

    • De res Rosa, jo em sento especialment desvalgut amb aquest desgavell que pretenen arreglar amb campanyes improvisades.
      Em preocupa que al darrere hi hagin amics, coneguts i saludats que em vulguin fer combregar amb rodes de moli.
      Sento molta pena i també vergonya.

  2. Jo crec que la mesura més nefasta que van prendre i que haurien de reconsiderar va ser la aplicació automàtica, sense pensar-ho ni un segon, de l’increment de l’IVA. A l’entrevista diu que van considerar totes les opcions, però no m’ho crec. Em sembla que fer-ho de manera sobrevinguda en un context de crisi va ser un error monumental. Si sense apujar el preu vens una sola entrada, obtens més benefici que venent-ne 0 amb l’IVA actualitzat, encara que el benefici sigui menor de l’inicialment previst. I jo crec que haurien venut moltes més entrades sense apujar el preu.
    Jo, parlo per mi, vaig comprar entrades fins que van tocar les dotze del dia D i en aquell moment vaig tancar l’aixeta. Seguiré comprant si abaixen el preu. Ja havia decidit cancel·lar l’abonament que tenia desde la reapertura del teatre i l’oferiment d’abonaments amb l’IVA antic no em va tentar.
    Caldria pressionar per totes bandes, això sí, perquè el govern central també reconsideri -veig que l’FMI ja ha dit la seva i això encara ho fa més difícil- aquesta mesura digna dels temps de les cavernes.
    Salutacions (després de molt de temps)

    • Hola Enzo, no és el problema de l’IVA el causant de tot aquest desgavell. L’iva ho remata, però el problema és molt més greu, i després d’un any seguim pitjor, ja que no s’ha resolt el principal problema que té el Liceu i començo a témer que no hi ha cap voluntat, fins i tot canviant al director general, el problema continuarà sent el model i el perfil dels nostres polítics.
      Confiar que ajudarem a resoldre el seu desgovern amb el nostres diners és per a mi una ofensa imperdonable.

  3. Jo me sento afortunadament discriminat!!NO HE REBUT cap e-mail!
    Pero estic totalment d’acord amb tu.
    Amb un 0,07% dels diners generats per la corrupcio politica n’hi hauria prou per subvencionar la cultura

    • Mira, potser és una sort no haver-lo rebut, t’has estalviat la vergonya de llegir-lo i l’ira que em va provocar la seva recepció.
      No hi ha voluntat de canvi, és sempre el mateix i la veritat és que entre tots aconseguiran endur-se-ho tot per endavant

  4. La web es patética: contenido poco claro, redacción pésima y hasta faltas de ortografía (en la versión en castellano por lo menos).
    Y eso tirar de sentimentalismo barato y pedirnos pasta por “esos niños y jóvenes a los que el Liceu acerca la cultura” es de juzgado de guardia.

    Es tan cutre que más que una web seria, parece un timo de esos de Internet: mi padre tenía unas minas de diamantes en Mozambique, présteme unos eurillos y compartirá los beneficios conmigo, de verdad de la buena…

    Si esta es la imagen que quiere lavar el señor Marco, más le vale ir cambiando de estilista.

    • Querida Marga, hacía falta todo aquello para llegar hasta aquí.
      Me siento sencillamente mal.
      ¿Alguien habrá cobrado para hacer esta web? y sobretodo, ¿No hay nadie que vea que se llevan el Liceu por delante?
      Un beso

  5. Calia que l´exemple fos Qatar Foundation? :???:

    Llegint l´entrevista a La Vanguardia et quedava la sensació de “per què cal donar res, si no estem tan malament?. Tot rutlla, però volen recollir diners per anar millor, que tenen algunes dificultats. Però qui no?” I penso que és precisament la impressió que volien deixar anar, perquè és la millor per espuçar-se les culpes tot i que no ho sigui per redreçar la situació. Qüestió de prioritats.

    • Calia, i potser més endavant sabràs per què.
      La meva prioritat fa temps que està escollida, qui sap si em quedaré com un bitxo estrany i residual, però em sembla que ja n’hi ha prou.

  6. Amo el Liceu como el que más. Hace ya 58 años que lo frecuento y lo amo, pero no pienso dar ni un céntimo de euro extra ya que pago dos abonos y tengo entradas sueltas adquiridas con anterioridad y con ello contribuyo -dentro de mis posibilidades- a que siga funcionando el teatro. Esta firme postura podría variarla única y exclusivamente si el Sr. Marco dimitiera o fuera despedido. Mientras tanto no. Hago extensivo mi deseo de dimisión al Sr. Mascarell que no ha sabido “capear” el temporal como debiera, pero todo esto depende de él o de CIU.

    Hay que cambiar muchas cosas en el Liceu para adaptarlo a las circunstancias actuales, por ejemplo reducir los grandes sueldos y la plantilla excesiva de administrativos. Es triste decir esto, pero todas las empresas se han visto obligadas a hacerlo y el Liceu no tiene por qué ser una excepción. El coro, la orquesta y técnicos es lo que debiera permanecer y mejorar.

    Quizás una solución sería privatizar el teatro, pero siguiendo este camino acabaremos todos en manos de los chinos, los rusos,…, como quieren hacer con los pisos embargados y vacíos de España, a cambio de adquirir la residencia española,…

    Enfín el panorama es negro y no como lo presenta el Sr. Marco en las declaraciones, primero al “El Periódico” (18 de octubre) y luego a “La Vanguardia” (29 de noviembre) acompañadas de una foto en la que su rostro -lleno de satisfacción- mira al cielo como esperando el maná o a los pisos altos del Liceu quizás confiando en su ayuda…

    • “acompañadas estas últimas de una foto…” quise decir.

    • A mi també em sembla que la forma amb la que ens toca contribuir als abonats i espectadors és anant al teatre. Encara estem en precampanya i queda lluny la jornada de reflexió on els indecisos haurem d´aclarir els nostres dubtes i prendre una decisió, però hores d´ara crec que, si al final arribo a la conclusió que malgrat tot he d´anar a votar, penso que potser ho faci en forma de compra d´entrades addicionals a les que tinc, fins i tot agafant-les probablement de categoria superior (més cares) a la que realment necessito. Espero no haver dit cap bestiesa.

      • Ho trobo força assenyat: 1) Marco dimisió. És un problema de confiança… 2) fer una crida al públic per omplir el liceu. Tinc però una idea força més senzilla: Començar a reduïr funcions sense esperar a la temporada vinent. És a dir, eliminar alguna funció (per exemple una per torn) i oferir la possibilitat als afectats de reubicar-se en qualsevol de les altres representacions. Una mica el que ja va passar amb l’Elisir d’amore el 14-N(Ja sé que no és fàcil, però posats a demanar sacrificis a l’abonat aquest no em sembla tant gran). Una segona molt més senzilla: Mirar com està la taquilla de x.ex. Butterfly i oferir-ne més representacions amb un repartiment alternatiu. Una tercera intentar portar en concert algú que empleni la sala: Villazón, Gruberová…

        • El primer punt ja és inviable. Fa un any 2.500 signatures, algunes rellevants, van demanar a totes les administracions prescindir del Sr. Marco i mira com estem, PITJOR. Aquest home durant un any no ha fet cap campanya per intentar que això no passés, s’ha limitat a esperar, no ha previst res i mira on està i quines fotografies es fa al diari. Amb un tema tan seriós i sembla una fotografia d’artista de segona fila, d’aquelles que anys enrere repartien els cantants amb la signatura a la sortida dels artistes.

      • Però com vols anar al teatre si en la majoria de funcions les entrades econòmiques estan esgotades i queden per vendre unes localitats a preus prohibitius en zones lamentables, s’han begut l’enteniment i la pujada de preus d’enguany (abans del fatídic IVA, va ser demolidora.
        Aquest home és un inepte.

    • Al final t’hauré de donar la raó (una vegada més) i admetre que com en Franco, a Marco no hi ha qui el tregui fins que se li acabi el contracte.
      Potser si la col·lecta fos per pagar-li la indemnització (és clar que alguna cosa haurà fet malament i potser no caldria ni indemnitzar-lo), fins i tot jo m’animava a deixar un cèntim d’euro a la plataforma.

  7. En el fondo, suscribo como veterano liceista lo que manifiesta Colbran y añado más o menos lo que avancé ayer y me centro sobre todo, en el email que como abonado recibí ayer :

    Los recortes en general a los que aluden los firmantes ( me extraña que Matabosch y Pons como profesionales a priori desmarcados del comisariado político que dirige Marco , firmen la carta! !! ), se conocían a principios ya de año para este 2.012 y se conocen desde hace tiempo para el 2.013.
    Si la Dirección General lo sabía o lo sabe, ¿ porqué aceptas una programación que no va a poder sostenerse económicamente ? ¿ Porqué en lugar de putear a los profesionales del teatro con EREs, despidos, etc.. – Orquesta y Coros, fundamentalmente -, han metido enchufados y amiguetes políticos y o asesores del Director Sr. Marco en plantilla desde hace ya unos añitos???
    Si la caja está ahora vacía ( estamos en noviembre 2012 y quedan todavía 8 meses de temporada 2012/13 ), la culpa no es solo de los Recortes que ya se conocían, sino de la incapacidad y poca / nula diligencia del comisario político Sr. Marco que maldirige un teatro de ópera, con el vº bº de su jefe el Conseller de Cultura del actual Govern – en funciones -, Sr. Mascarell.

    Conmigo y con mi familia ( tenemos 3 abonos del torn PA) que no cuenten! Yo no suelto ni un céntimo de € , hasta que no echen del mismo a este Director General SR. Marco y a todos sus amiguetes políticos que se han perpetuado con el mismo y posiblemente alguno de ellos, con contratos blindados aceptados por los políticos de turno.
    O se auditan las cuentas y o se depuran en su caso responsabilidades y además, se profesionaliza el teatro como en teatros serios de Centro Europa o USA, o yo no seré el “memo” o el ” incauto de buena fé” que me vaya a satisfacer esa petición

    • Sus apreciaciones no son exactamente correctas puesto que la temporada se aprobó por parte de todas las administraciones con un presupuesto y ahora el Gobierno del Partido Popular donde dije digo Diego y recorta el 30 % de su aportación una vez se había presentado y aprobado una temporada, por lo tanto la realidad dista mucho de como Usted lo expone.
      Aun así la irresponsabilidad de la Dirección General es manifiesta, puesto que conociendo perfectamente la situación desde Septiembre, hace unas declaraciones públicas a través de la prensa escrita, asegurando la continuidad de la actividad del teatro sin tener ni los 4 millones que el faltan del presupuesto, ni los 6 millones de crédito bancario aún no aprobado (entrevista de La Vanguardia).
      Pedir a los abonados, y ciudadanía en general más colaboración en forma de micro mecenazgo, conociendo como se han hecho las cosas en los últimos cuatro años en el Liceu, es un suicidio. Conmigo que no cuenten hasta que no entre una nueva dirección, se nos diga la verdad y se ofrezca un plan de viabilidad. Recuerdo que el Sr. Millet también pedía dinero para las reformas, los tubos del órgano y otras colectas, siempre atendiendo al sentimiento y luego pasó lo que pasó. Estamos hartos de tanto oscurantismo y de que confíen en nuestra maltrecha economía para salvar la ineficacia política que nos constriñe y ahoga.

      • Los recortes del PP o de quien sean , son efectivamente mayores que los previstos en los presupuestos generales del 2012 pero no son motivo ni causa para que la situación de tesorería del Gran Teatre esté ahora en noviembre, bajo mínimos.
        Me gustaría que el Sr. Marco ( no son culpa de los recortes indicados), explique por ej. y diga la verdad porqué el “Festival de Bayreuth en el Liceu” ha sido más que deficitario y las cifras reales . Tampoco son culpas de los recortes que el Sr. Marco haya promovido EREs y despidos/jubilaciones anticipadas entre miembros del coro y la orquesta, mientras él o su jefe político Sr. Mascarell han ampliado durante estos años la plantilla – digamos que la parte llamada administrativa – con asesores y amiguetes políticos que nada han aportado al teatro. El Sr. Marco, pone ejemplos de ” mecenazgo a como lo que hacen los teatros de USA” – buen ejemplo-, pero allá en USA no existen afortunadamente políticos o burócratas al frente de los teatros, sino profesionales competentes que tienen que cuadrar los presupuestos ya que sino , los ponen de “patitas a la calle” ( y el Sr. Marco o su mandatoi, ha provocado una huida o disminución de las sponsorizaciones privadas)

        En fin y pese a tales recortes, la gestión del Sr. Marco ha sido nefasta y no puede pedir “limosnas” o “dádivas”, manteniéndose él y todo su personal político o burócrata de confianza en los cargos.

    • Ser veterano liceista, amigo Alex aquí no sirve de nada, más bien sirve para ver como quien más quien menos ayudó a arruinar el teatro y aquí acabamos pagando los mismos.
      Desconozco como y cuando se cobran las partidas presupuestarias de cada una de las administraciones, pero que a finales de noviembre necesitemos una inyección de millones significa que peor no se puede gestionar.

  8. Ahir vaig estar llegint la entrevista a la web de La Vanguardia, i hi havia un comentari que posava que el Sr Marco cobrava més que el Mas!!! Això és veritat?

    • Els sous dels directius del Liceu són un misteri sagrat.
      Saps el que cobra l’Honorable President Mas? potser partint d’aquí et diria alguna cosa, però…

  9. He vist la foto i ja m’he fotut de mala llet. A mi que no m’esperin per donar-los un cèntim fins que aquest senyor i la seva camarilla marxin (i sense indemnització, compte!).

  10. Jo no m’espantaria tant sobre la propietat privada. No tot són concerts per als turistes, tipus promoconcert etc… Es pot dirigir una sala a nivell privat amb molt bona qualitat i resultats, amb un bon gestor enlloc d’un polític. D’altra banda, no crec que hi hagi molta elecció. Aquí s’ha fet tot molt malament durant molt de temps, Liceu, Palau, etc…i les coses cauràn pel seu propi pes ens agradi o no.

    • Si un bon gestor pot dirigir una sala privada amb bons resultats econòmics i artístics, aleshores el mateix gestor podrà fer el mateix amb una sala pública, no?
      El problema no són les retallades ni la manca de públic ni res semblant; el problema és el senyor Marco i la seva incapacitat de fer front a aquests problemes. A altres llocs d’europa també pateixen retallades, i ho afronten reduïnt preus per incrementar el públic, per exemple.

      La gestió privada és perillosa. A priori no tot haurien de ser “promoconcerts”, però al final per algun motiu són aquests promotors els que acaben omplint les temporades de sales privades enlloc de propostes de més qualitat que atraurien els mateixos turistes, però donarien una imatge més digna. Jo prefereixo no arriscar-me: Teatre públic+gestor competent, això segur que no falla.

      • Elio, mìralo de esta manera.

        Hay un puesto vacante en un auditorio: se presentan a concurso 20 y pico candidatos, algunos de ellos gestores excelentísimos, con experiencia internacional, etc…La plaza queda misteriosamente desierta, y después de 6 meses se decide otorgar la plaza a una persona completamente a dedo. Esa persona se gasta una millonada y hace un trabajo nulo de gestión, porque si ya existe el dinero para contrataciones no hay que gestionar nada, y un par de meses después destituyen a ese directivo porque se ha ido de fiesta y gastado un dineral, junto con un familiar de un famoso cargo político catalán. El caso se archiva, se hace un lavado de imagen….y vuelta a empezar…y los otros candidatos que fueron eliminados en primer lugar han de buscarse la vida, tal vez en la iniciativa privada. Te suena la história?

        Conclusión:
        Tu fórmula “tatre public+ gestor competent” sencillamente no existe en nuestro país…

      • Jo crec que l’Administració tan sols hauria de vigilar que els fons públics s’administrin com cal, un auditor, però que hauria de validar la gestió al final, sense intervenció dels polítics.
        L’orgue de govern mai hauria d’estar supeditat als favors, amiguismes i altres qüestions partidistes. Sembla senzill però en un país corrupte això no és possible. Ens omplim la boca i fins i tot ens escandalitzem parlant de la corrupció d’altri i a casa tot fa una pudor llastimosa.
        La nostra societat encara està aferrada a fonaments amb tics i costums pre democràtics i no tenim ni una educació, ni una voluntat de canvi que ho regeneri tot.

    • La propietat privada condiciona molt el model i encareix el producte o abaixa la qualitat, segur. Els criteris són exclusivament de benefici econòmic i el Liceu no ha de ser mai un negoci, tampoc un forat ruïnós
      Jo quan parlava de la privatització era tenint en compte que si les màximes aportacions percentuals del pressupost anual venen de mans privades, quin sentit té que ho gestionin les administracions públiques quan el resultat de la gestió és nefast?

      • D-acord en lo ultim, pero no en que la propietat privada baixi la qualitat necesariament. MIra Estats Units, hi ha models privats punters. Sobre encarir el producte, elimina els caches obscens dels artistes i directors que nomes fan que portar el compas, i la cosa es torna sostenible de cop. Pensa per exemple en Hollywood, fan sempre servir actors nous amb molt de talent perque els famosos ja son carissims, i aixi es crean al mateix temps estrelles i donen opcio a joves talents (mal exemple Hollywood pq fa molta basura, pero crec que ja m-entens) Salut

        • Totalment d-acord.
          Y tambien con lo ultimo mencionado por Joaquim: la gestión del Liceu, debe pasar ya y urgentemente a manos de profesionales responsables, eliminando para siempre de la misma a las administraciones públicas que no son de fiar.
          Ojo y no es que sea un alarmista, pero cuidado con lo que puede pasar en el Liceu a partir de enero!! ( si el Liceu fuese una entidad o empresa privada, estaría abocado a presentar ya un concurso de acreedores, es decir lo que antes se conocía como suspensión de pagos). La situación de tesorería y o caja, es casi ( o sin el casi), desesperada

  11. No creo que sea cuestión de gestión privada o pública, sino de “GESTIÓN” a secas. El problema que tenemos en el Liceu (y en muchos otros ámbitos) es que los que están a cargo de ministerios, ayuntamientos, instituciones… son de la cultura de la subvención. Su único trabajo es gastar lo que les dan (mejor dicho, siempre un poco más de lo que les dan para que no se piensen que les sobra y el año siguiente les den menos). Un poco de mentalidad “privada” no vendría mal. Las instituciones culturales tienen la OBLIGACIÓN de ser rentables, y si no pueden autofinanciarse, al menos intentar obtener los mayores beneficios posibles.

    Ahí va una idea para mejorar los ingresos: dos o tres días antes de cada función, aplicar el descuento a jubilados y menores del 50%. Y si el día de la función aún quedan entradas libres, ofrecerlas a todos al 50% (o al 25% de su valor incluso)… Siempre será mejor tener todo vendido, aunque sea a menor precio, que medio teatro vacío.

    Los que se quieran evitar colas de última hora y asegurarse sitio, podrán seguir sacándolas con más antelación y al precio inicial,para no arriesgarse a quedarse sin entrada. La gente con menos recursos y los jóvenes podrán ir al teatro a un precio más asequible, siempre que estén dispuestos a pelearse por las entradas de última hora.

    Todos ganan… ¿Por qué no se hace esto?

    • Yo esto lo vi en el Auditorio de Valladolid. Entradas de ultima hora a 1 euro! Todo lleno hasta la bandera :)

      • Y los standing seats de la Opera de Viena. Ventas poco antes del inicio de la función , entre 1,5 y 4 o 5 €

    • Prefieren que el déficit lo paguemos de nuestro bolsillo revistiéndolo de favor immenso al país, a la cultura y a la Institución que tanto queremos y amamos. Ya está bien. BASTA YA!
      Regalar entradas o venderlas a bajo coste significa dar déficit y números rojos y eso no se lo puede permitir, y prefieren ver el teatro vacío que lleno de gente que no puede pagar lo que cuestan las entradas pero que gozarían del espectáculo. Sensibilidad mínima, pero eso si, apelan a la nuestra para ayudarles. QUINA BARRA!

  12. Em sap greu participar tan poc aquests dies: vaig malament i arribo tard, la veritat… Amb prou feines puc anar llegint-vos.

    Jo estic francament enutjat: en llegir el missatge al “Senyor X” em vaig enfadar. I és que, com ja s’ha dit, una cosa és que sentim el Liceu com una segona casa i l’altra és que el nostre llogater ens la malbarati i a sobre ens la faci pagar un altre cop. I una cosa és que calguin diners perquè hi ha un incendi; l’altra que no n’hi ha perquè no s’hi fan bé les coses.

    I potser no és culpa només del Marco, però noi… si veus com va l’any passat, no facis el mateix aquest, tantes funcions, etc. També és veritat que fins i tot allò que sembla que sempre funciona, tampoc no atreu el públic: vaig anar-hi al Trencanous i, a banda que estava bé i més correcte i a millor preu que els Trencanous que fan aquestes companyies exòtiques que actuen al Coliseum i d’altres teatres, i si hi havia mitja entrada venuda (una tarda de diumenge), ja era molt. Els preus són massa cars? No ho veig tant. No hi ha prou públic per a un Trencanous a Barcelona? Ni idea…

    Potser sí cal replantejar torns, nombre de representacions, etc… Ser realista. Però això ja s’hauria d’haver fet fa un, dos o tres anys. I qui havia de fer-ho? Un tal Marco, suposo.

    • Jo no dic que sigui massa tard per a res, però qualsevol cosa que es vulgui fer tal sols passa per una única condició.
      Marco ha deixar el Liceu i s’ha de refer definitivament l’estructura.

  13. Jo per exemple hi hauria anat de bon grat però a) No és un ballet infreqüent b) Vaig entrar a la web uns dies abans i ja quedava poca cosa. Quan dic poca cosa vull dir que als ballets només es posa a la venda la part central de la ferradura i les localitats per a mi bones (al preu que anaven) estaven ja venudes. c) Si vas a Praga tens bastantes possibilitats de veure’l infinitament millor de preu (aquest o bé el llac o qualsevol altre clàssic) així que tampoc em preocupa molt haver-me’l perdut, la veritat. Però és clar… teatre mig buit/ gent que hi hauria anat a uns altres preus (aquest ballet era fora d’abonament)/no tenim diners si us plau col·laborin/vostés no son ningú per dir-nos com hem de fer nosaltres les coses doncs… aquí ho tens.

    • El tema dansa també és quelcom a re dissenyar. Amb l’afició i públic potencial que hi ha a Catalunya és impossible que una temporada específica, amb un abonament específic no sigui viable i rendible.

  14. .Algú sap alguna cosa més de tot això?
    Jo dubto que el correu electrònic enviat a casa sigui suficient per motivar o conscienciar a algú de la gravetat de la situació del teatre. El Liceu està malament? Qui ho diu?
    Pot ser al Liceu li passa el mateix que ens passa a casa nostra. Nosaltres, si els serveix de consell ens hem apretat el cinturó i gastem molt menys, ens mirem cada cèntim que surt i quan surt a quines coses va destinat i on no podem arribar en prescindim encara que ens agradi molt. L’objectiu és tan català com no estirar més el braç que la màniga.
    Demanar diners a fons perdut a qui et paga i t’és fidel em sembla tenir molta barra. Si els tinguéssim no haguéssim deixat d’anar a les funcions que no hem pogut comprar i per molt que sigui un símbol cultural molt estimat, no ho és més que altres coses prioritàries que també necessiten ser rescatades.

    • Crec que aquesta setmana hi ha una roda de premsa. A veure que diuen i a veure com reacciona la premsa. ;)
      Al Liceu em sembla que no tenia ni màniga, samarreta imperi :-)

      • He vist aquest migdia que s’ha formalitzat aquesta plataforma que vol recollir quasi 2000000 d’euros per cobrir el deficit.
        Em fa molt mala espina, la veritat. Qui donarà diners pel Liceu?

        • Yo no. Si no saben organizarse con lo que tienen asignado -recortes incluídos- es un problema de dirección y mientras siga el Sr. Marco al frente ese es el gran problema del Liceu. Nos movilizamos hace un año para pedir su dimisión, ahora no podemos movilizarnos los mismos para “protegerle” en su puesto. Quienes hayan cambiado de opinión que aporten lo que quieran, están en su pleno derecho, pero que no nos vengan a pedir limosnas a los que somos abonados -algunos de muchísimos años, como es mi caso- y pagamos religiosamente nuestros abonos y entradas extra, a veces con auténticos sacrificios. Que obliguen a dimitir de una vez a tan mal gestor y que no nos conviertan a los ciudadanos de a pie en cornudos y apaleados.

          A este paso se va a conseguir que el Liceu vuelva a ser un centro elitista, apoyado y visitado por los que más tienen, manteniendo unos precios abusivos que no concuerdan con la realidad actual de nuestro país, en el que los ciudadanos medios o están en el paro, o si tienen la suerte de tener trabajo es con su sueldo reducido o son jubilados con la pensión congelada y recortada. Los tiempos de alegría se fueron para muchos y si las subvenciones están recortadas y lo estarán más hay que buscar soluciones bien gestionadas por un destacado gestor que sea independiente de todo partido político y no aplicar parches de limosna a un teatro público. Ya estamos comenzando a ser el hazmerreir del ámbito operístico mundial.

          Esta petición de ayuda popular la veo francamente fuera de lugar y destinada al fracaso.

  15. Fa un temps vaig llegir les memòries de Joseph Volpe, 15è màganer general del Met (i que va començar com a fuster ras de la casa). Allà explica molt bé el tema de la gestió de recursos en un teatre on no n’arriben de públics. Potser n’hi hauria de fer arribar una còpia al sr. Marco.

    • El temor és que el que vingui a substituir un dia o un altre a Marco faci exactament el mateix, viure de la subvenció.
      Cal refer-ho tot, el model no és sostenible.

  16. Hola a tots! En relació al ballet, si en lloc de gastar-se una morterada portant el Ballet de Praga haguéssin programat al Barcelona Ballet del Àngel Corella (per cert ara mateix ballant a Washington per Obama, la Michele i la Sra. Clinton a una Gala d’homenatge del premis Kennedy Center a Makarova i d’altres) haurien omplert. Però malgrat haver-se offert no els vàren considerar. Han portat 4 companyies caríssimes, dues americanes i en canvi no els programen a ells que els tenen aquí i son aposta segura pel públic local i forani (no es el que demana el Marco aquest? que el Liceu tingui un atractiu com per exemple Viena té la filarmònica?) Corella es una estrella a nivell internacional, ha creat una companyia de Ballet Clàssic a Espanya despres de més de 20 anys sense haver’n-hi cap, a Barcelona a més, quin luxe! una companyia capaç d’abordar els grans clàssics i presentar programes mixtos de grans coreògrafs contemporanis, neoclàssics, clàssics etc… con qualsevol bona companyia. A més dona feina als nostres ballarins, però rés de rés, ni s’aprofita, ni es valora, ni es té en compte la opinió del públic (omplen sempre i moltes cartes als diaris reclamant-ho) i així els hi va… i ens va… per plorar tot plegat :-( Tampoc jo hi vaig anar, no em mata aquesta companyia i el Barcelona Ballet actuava el cap de setmana a Sant Cugat i no hi vaig voler faltar cap dia, no fos que es tractés de les seves últimes funcions… :-(

    • Ui tant de bo donguessin una residència a Corella i es dediqués a repassar tots els clàssics de la A a la Z i de poder ser amb un abonament específic!

    • Alguna cosa passa amb Corella i el Liceu, i ara que la situació és precària convindria unir esforços i sinergies, tant l’un com l’altre en sortirien guanyant.

  17. Sí, efectivament, alguna cosa passa.. els aficionats no ho entenem. No sé si el lobby contemporani català. o què es, però el Liceu no ho aprofita i tots en sortim perjudicats, el propi Liceu, el Barcelona Ballet, la mateixa ciutat de Barcelona i els aficionats al ballet…

  18. Buenos días, acabo de recibir un sms de ticketmaster diciendo que el espectáculo infantil “Amb els peus a la lluna” del cual había cogido algunas entradas HA SIDO CANCELADO y que me devolverán el importe. Todo ello sin previo aviso y sin decir nada en la web! Imagino que deben estar cancelando más cosas y han empezado por el Petit Liceu. Qué miedo da todo!
    Saludos

  19. Ara mateix en Marco a can Cuní presentant la plataforma de suport! Només ens faltava això!

    • De pena! He sentido vergüenza ajena!

      La pregunta de Cuní sobre los abonos populares era correcta y la respuesta de Marco evasiva y falsa. En “La Vanguardia” ha manifestado que la temporada que viene eliminaría un turno popular y ahora lo niega “nadando entre dos aguas”, como siempre. Lo que tiene que hacer es aumentar los turnos popùlares, no reducirlos.

      Ha sido tan triste y lamentable que mejor que no la hubieran hecho. Si esta ayuda popular que se pretende es externa al Liceu qué c… hacía ahí el Director General del teatro?

      Aún habrán personas de buena voluntad que aportarán sus ahorros. Esto me recuerda -sin que haya una conexión con este caso- cuando las viejecitas regalaban joyas a una célebre locutora ya fallecida y que ésta aceptaba bien complacida…

      Sigo en mis trece que no cuenten conmigo. No me han convencido en absoluto.

      • Totalmente de acuerdo, patético! Menudo personaje y en 8aldia ni caso de mis preguntas vía facebook sobre el ballet y Corella. Quina penya tots plegats!

      • No calia posar punts suspensius en “c…”, Colbran. Podies dir-ho amb totes les lletres, que “caray” està acceptat al diccionari i no és cap paraulota :lol:

      • Augmentar els tons populars seria una bona idea, però si la seva programació és com la del PE d’aquest any (un ballet, el concert de Savall i els Contes d’Hoffman) poc abonaments es vendrien. De fet, el PE s’ha quedat buit i segurament deu ser el que volen eliminar. D’alta banda, jo crec que ho portaven de cap des de feia temps i per això han fet un torn poc seductor: la gent se n’ha donat de baixa i ara el podran eliminar dient que no hi ha abonats. I no m’estranyaria que amb el H, que també està mig buit, fessin el mateix.

    • Ens incomprensible que surti ell al costat de la plataforma.
      Encara acabarà, si surt bé, apuntant-se ell la medalla. Jo al·lucino.

  20. He vist un trosset del programa del Cuní i m’he posat cardíaca sentint aquest dos …bons senyors. Per què no marxen ? Per què no els acomiaden? no ho entenc ..

    • Jo tampoc, ni que fos per “verguenza torera” tot i que els càrrecs polítics és el que tenen.

    • Solamente uno debería dimitir, puesto que el otro no es directivo aunque si influyente.
      No es comprensible que el Dr. Graell, conocido y respetado mecenas liderara una recogida de firmas que tuvo mucha repercusión en esta WEB en contra del Sr. Marco y que ahora vayan juntos a buscar dinero para salvar un teatro que necesita dinero también por culpa de una gestión deleznable.
      Antes de lanzarse a la calle a pedir dinero deberían limpiar las dependencias internas, créanme cuando les digo que hay mucho por sanear.

      • Efectivament, em vaig mullar molt en aquella recollida.
        La meva posició no ha fet més que reafirmar-se en allò que demanava en el seu moment. Si ens haguessin fet cas potser ara la retallada estatal seria més suportable.

    • El Sr. Graell no forma part de l’equip directiu del Liceu, és el portaveu de les associacions civils que han decidit demanar diners per pagar el dèficit que té el Liceu.
      El que no s’acaba d’entendre és veure al Sr. Marco en aquest programa, que hi feia?.

      • El Dr. Graell al que conozco y doy fe que es una persona seria y un prestigioso profesional,puede ser un excelente portavoz y no sé si aquí entre su buena fe , su pasión por música y por el Liceu, ha podido ser utilizado por las perversidades/ engañifas del comisariado político que ejerce todavía el ínclito Marco.
        Marco y todo su equipo de burócratas, ante este nuevo escenario de petición de ayudas a la sociedad civil y sociedades mercantiles privadas, debería desaparecer ya y o ser destituidos inmediatamente. Pero me temo que ante los casos vergonzosos que se están viendo a diario en el país ( políticos y empresarios desaprensivos), ni Marco ni nadie, va a dimitir.

  21. Si en diguessin a quines partides han d’anar destinats aquests diners que falten seria més creïble, però pagar la gestió corrent amb donacions no es fa enlloc del món.
    Això no és micro mecenatge.
    El micro mecenatge es fa sobre projectes en concret, per pagar una inversió o fer una millora, coses tangibles que després es poden inventariar.
    Pagar la despesa corrent amb aportacions d’aquest tipus desvirtua el propi micro mecenatge, la institució que s’alimenta d’aquestes aportacions i l’Administració que permet que allò que es va comprometre a pagar ella, ho acabin pagant els contribuents en imposició doble o triple, o el que és igual a: entrades i/o abonaments, impostos i mecenatge

    • Probablemente uno de los “destinos” previstos sea abrir esa “oficina” fantasma en Nueva York para “captar” mecenas americanos, ya que será un nuevo gasto no previsto…

      Es todo tan alucinante que me parece una pesadilla.

      Movernos por todas partes para conseguir firmas de debajo de las piedras para pedir la dimisión de Marco hace unos 8/9 meses y ahora
      esa petición de ayuda popular a la que da cara Marco y el portavoz de dicha ayuda el Dr. Jaume Graell, acompañado a posteriori del Sr. Matabosch…me da mareos porque no entiendo nada de nada. Para eso nos movimos y dimos tantos la cara, para mantener a Marco en su asiento hasta no sé cuándo?

      A donde hay que insistir para conseguir dinero es a nuevos mecenas de nuestro propio país y a recortar sueldazos y reducir posible personal administrativo sobrante y vigilar mucho el dinero recibido por las Instituciones, para emplearlo con sumo cuidado, equidad y sin despilfarros. Y aumentar -NO REDUCIR- turnos populares atractivos y no repelentes.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Canvia )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Canvia )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Canvia )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1.368 other followers

%d bloggers like this: