IN FERNEM LAND

EL VÍDEO D’ADRIANA LECOUVREUR (GHEORGHIU-KAUFMANN)


Adriana Lecouvreur a la ROH, producció de David McVicar (Angela Gheorghiu-Jonas Kaufmann)

El 20 de novembre de l’any passat vaig fer un apunt dedicat a l’Adriana Lecouvreur que es representava aquells dies al Covent Garden, amb Angela Gheorghiu i Jonas Kaufmann, com a parella protagonista.

La direcció corria a càrrec de Mark Elder i la producció és la mateixa que veurem la propera temporada al Liceu, obra de David McVicar, ja que participem en la seva realització, juntament amb la Staatsoper de Viena, l’Òpera de San Francisco i la Bastille de Paris

Bé doncs, avui us porto els enllaços per tal de que us pugueu baixar el vídeo de la representació que ofereix algun canvi notable respecte al àudio que ja us vaig deixar, amb la Princessa de Bouillon de Olga Borodina, en lloc de Michaela Schuster.

El repartiment complert és:

Francesco Cilea
ADRIANA LECOUVREUR
libretto de Arturo Colautti basat en l’obra teatral d’Eugène Scribe i Ernest-Wilfrid Legouvé

Dircetor musical: Mark Elder

Adriana Lecouvreur: Angela Gheorghiu
Maurizio: Jonas Kaufmann
Il Principe di Bouillon: Maurizio Muraro
La Principessa di Bouillon: Olga Borodina
Michonnet: Alessandro Corbelli
L’Abbate di Chazeuil: Bonaventura Bottone
Poisson: Iain Paton
Quinault: David Soar
Madame Jouvenot: Janis Kelly
Madame Dangeville: Sarah Castle

Director David McVicar
Escenografia Charles Edwards
Vestuari Brigitte Reiffenstuel
Disseny de llums Adam Silverman
CoreografiaAndrew George
Coproducció amb Vienna State Opera, San Francisco Opera, Gran Teatre del Liceu de Barcelona i ONP Opéra Bastille.

Gravació al ROH Covent Garden al desembre de 2010

És una producció interessant, que recorda la Manon que vam veure al Liceu i no us negaré que els protagonistes tinguin un gran atractiu, però ja em vaig pronunciar al respecta en la versió àudio i ara que podem “admirar” l’actuació de Gheorghiu, encara em reafirmo més en la poca implicació dramàtica de la gran soprano romanesa, que sembla més preocupada de la càmera, que no pas de la declamació, tan important en aquesta obra, que per altre part li reporta poques preocupacions vocals.

Kaufmann és Kaufmann i com les llenties, o les agafes o les deixes. Ja sabeu que a mi m’agrada molt, però si haig de triar, em quedo amb el seu incipient Siegmund o un Max de Der Freischütz, que ara mateix canviava per Lance Ryan.

Us deixo una amplíssima sel·lecció gràcies als YouTubes que ha pujat , en el cas que vagi actualitzant, jo també els aniré deixant en aquest apunt.

Els tres primer enllaços corresponen cadascun d’ells, als tres primers actes, de tal manera que potser trigareu una mica més a baixar-los, però un cop baixats no cal fer res, ja podeu visionar-los. El quart acte és una mica més llarg i no he pogut deixar-vos-el sencer en un únic arxiu, per tant haureu de utilitzar l’habitual hjsplit per ajuntar els dos arxius. He pensat que així és més còmode, però si preferiu els arxius més seccionats, m’ho feu saber, d’acord?.

ENLLAÇOS

https://rapidshare.com/files/461646814/Adriana_Lecouvreur_ROH_2010_acte_1.avi

https://rapidshare.com/files/461819393/Adriana_Lecouvreur_ROH_2010_acte_2.avi

https://rapidshare.com/files/783904661/Adriana_Lecouvreur_ROH_2010_acte_3.avi

https://rapidshare.com/files/921863726/Adriana_Lecouvreur_ROH_2010_acte_4.avi.001

https://rapidshare.com/files/1352530276/Adriana_Lecouvreur_ROH_2010_acte_4.avi.002

*

Bé, espero que ho gaudiu en la comoditat domèstica i no davant de la pantalleta de l’ordinador, que no deixa d’empetitir l’espectacle.

Un comentari

  1. alex

    Estoy parcialmente contigo de que prefiero, en mi caso por mucho, a Kauffman en repertorio alemán y en su reciente Siegmund del Met: en el audio, no me gusta vocalmente como Maurizio di Sassonia ni siquiera su linea de canto con esta colocación tan engolada de su instrumento en e grave y en el centro, además de estos efectos entre falsete y apianamiento, con incluso algún golpede glotis innecesario y poco elegante.
    Gheorghiu es genio y figura hasta la sepultura y efectivamente, busca su propio lucimiento más de estrella de Hollywood que de cantante implicada : no obstante, su línea de campo es siempre elegante, con un bello timbre y su registro agudo sostenido es excelente. (Espero que no cancele sus 2 Mimís del próximo marzo, ya que pese a su divismo mal entendido, es una muy notable soprano lírica en el repertorio italiano y farncés)

    M'agrada

  2. Hola Joaquim!
    Dues cosetes: una, que moltes gràcies pels enllaços però que l’últim no va. El Rapidshare informa, molt convenientment, que o bé és un problema amb el fitxer, o bé és qüestió d’esperar, o bé és qüestió de passar-se amb compte de pagament.
    Dues, que em fa il·lusió poder posar una cara al nom de Joaquim, però per altra banda em sap greu. Vaig sentir l’entrevista que vas donar a Catalunya Música i em va encantar que diguessis que no tenies comtpe de Facebook, que no t’acabava d’agradar… I vaig pensar, “hehe, ja som dos!”, i ara vas i et fas del Facebook… 😉

    M'agrada

    • Hola David:
      Prova ara amb l’últim enllaç i ja em diràs el què.
      Del Facebook és cert, vaig dir que no me’n faria i un cop més a la vida, m’he traït en els principis, per altre part ben poc transcendents, si m’ho permets.
      Diguem que és una qüestió de màrqueting que em va bé per donar a conèixer In Fernem Land, però no et negaré que a vegades faig aportacions o comento coses que han deixat els meus “amics” en els seus murs o en el meu. Foteses.

      M'agrada

      • Segueix donant el missatge d’error. Diu el següent: “The server returned with error Download auth invalid..
        This is usually a temporary problem and can be solved by retrying the same URL at a later time or by becoming a RapidPro-Customer.
        Do you want to upgrade to RapidPro?”

        A veure què en diuen els altres lectors, si se’l poden baixar o no. De totes formes ho aniré provant.

        M'agrada

  3. nati

    Gràcies Joaquim, sempre generós.
    A mi sí m’agrada que estiguis al feis i que ens comuniquem també per aquell mitjà .
    No tinc cap mena de prejudici sobre els canals de comunicació que hi ha l’abast. Penso que el que ha d’ ésser significatiu és el seu ús .

    M'agrada

  4. Aquesta és una d’aquelles òperes que no he sentit mai sencera, i amb aquest “elencu” (tots dos protagonistes m’entusiasmen) serà perfecte per fer-ho.

    Mentre escric això estic escoltant el duo (el penúltim vídeo) i se’m posa la pell de gallina, tu!

    Aquest vespre ho començaré a baixar.

    P.S. Permete’m que utilitzi el teu blog per fer una pregunta:

    ELS QUE TENIU ALBUN BLOG DE BLOGGER US FUNCIONA???, perquè a mi no, i tampoc puc enviar comentaris a cap blog d’aquest servidor.

    Gràcies!

    M'agrada

  5. Titus, em passa exactament el mateix, que faig servir el mateix programa que tu, i la descàrrega directa tampoc no funciona. Gràcies per dir-m’ho; així almenys ja sé que no té res a veure amb la meva connexió o la meva IP. Si demà, per exemple, encara no funciona, hauríem de molestar en Joaquim (*aclucada d’ull a en Joaquim* 😉 ) perquè tornés a penjar aquest fragment de forma a generar un nou enllaç.
    I ara callo, que em fa por de començar a cansar-vos amb aquesta qüestió… 🙂

    M'agrada

  6. Joaquim,
    Quin regal! He dedicar als videos el temps quye es mereixen. Moltes gràcies.
    Jo també sóc de blogger. M’han deixat una nota dient que els enginyers ho estan arreglant i que esperen que quedi resolt ben aviat.
    Salutacions!

    M'agrada

  7. L’enllaç és bo, no és el problema, ja que si tens compte a RapidShare baixa sense problemes.
    En qualsevol cas, si demà persisteix el problema, tornaré a pujar la segona part de l’arxiu del quart acte i provarem.

    M'agrada

  8. Leonora

    A veces los de rapid ralentizan para conseguir cuenta de pago,una estrategia.A ver si puedo escucharlos,a la Gheorgiou que no me quiere pues se me acatarra siempre,arg.

    M'agrada

  9. Josep Olivé

    Sempre he pensat que la Gheorghiu és fá el seu propi personatge. Vull dir que, per exemple, en una Bohème difícilment veiem a la Mimì, sino que veiem a la Gheorghiu. És aixi i a aquestes alçades ja no crec que canvii. I és potser per això que és una de les cantants que és disfruta més en concert que en una interpretació operística. Sense anar més lluny, al recital del Liceu al 2004 va estar sencillament esplèndida i en canvi en el paper d’Adina un o dos anys més tard a “L’elisir…” doncs vaig veure el que deia abans, poca Adina i molta Gheorghiu. Però té un instrument vocal preciós al meu parer, m’agrada moltissim el color de la seva veu i és una soprano lírica de les més grans a l’actualitat. És per això que espero gaudir d’ella la propera temporada tot creuant els dits per a que no cancel.li (per culpa d’ella o del Liceu…).

    En Kaufmann d’acord. Max, Siegmund, Lohengrin, Florestan…etc…els broda. En canvi en aquest paper i en general en papers veristes no m’encaixa la seva veu. Tambè haig de dir que l’he sentit poc en òperes italianes i franceses i no tinc un criteri molt ferm encara. I crec que si no és a base de DVDs o CDs em costarà.tenir-lo.

    M'agrada

  10. Acabo de veure el primer dels vídeos, i m’ha agradat molt, però molt, eh???, tant és així que el tornaré a veure abans de continuar, ja que l’he anat seguint amb la traducció simultània en francès i no he acabat d’agafar-li massa el fil.

    L’ària d’ella és PRECIOSA! (i ella, també, val a dir-ho, i li escau molt bé l’abillament que li han dissenyat), i el duo m’ha encantat, però encantat, encantat.

    Vaja, que la cosa promet: Ja sé què em miraré aquesta nit després de sopar.

    Aquesta òpera és la d’aquella actriu que ensuma una flor i… , en fi, no voldria carregar-me l’emoció de l’argument, però ja m’entens, oi?

    M'agrada

  11. Montserrat tur

    Gràcies, gràcies………………,un miler de gràcies,he pogut vaixar els enllaços sense problemes i aquest vespre si no tinc cap entrebanc,treuré el reclinatori i segur que babejarè una estona amb la Gheorghiu i en Kaufmann . Ests una joia Joaquim

    M'agrada

    • T’agradarà molt Montserrat, n’estic segur, o sigui que aquesta nit t’ho passaràs bé.
      És clar que fins l’una de la matinada els museus de la ciutat estan oberts i l’entrada és gratuïta, un altre manera de gaudir de saturday night fever.
      Jo estaré tornant de New York 😆 😆 en un vol supersònic que m’ha de portar als Freischütz de demà per la tarda i dilluns per la nit us penso deixar un bombó que m’ha deixat l’angelet.
      Apa, bon cap de setmana i vosaltres sou unes perles.

      M'agrada

  12. Ahir al vespre vaig estar veient aquesta òpera, i vaig disfrutar com feia temps que no ho feia: a llàgrima viva, tu!

    Uau!!!, i quina plorera, nen! Els duos són una delícia. I quina música tan preciosa embolcalla tota l’obra!

    I l’”Acerba voluntà”?… OHHH!!! La vaig estar sentint després al “yutub”, perquè m’imaginava que m’agradaria per la Simionato i, com que jo manava, quan la va acabar de cdantar li vaig fer fer un “bis”.

    Un dels moments que em van emocionar més va ser a l’ària “Poveri fiori”, una ària que havia escoltat moltes vegades, però que en el context de l’òpera guanya en intensitat i en dramatisme. Ohhhhh, nen!!!: Va sortir-me tota la “bleda-assolelladamenta” que duc a dins!!!

    I mira com estava d’immers dins l’obra -i ja acabo- que quan es va acabar i va sortir a saludar la maleïda “principessa” et juro que li hauria fotut una hòstia (demano perdó però no ho sé expressar d’una altra manera).

    De debò nen, que va ser tot un descobriment per a mi!

    M'agrada

    • Ho sento amic, no depèn de mi, és quelcom que RapidShare deu utilitzar per fer la punyeta als que no esteu associats al club.
      Intenta-ho en un altre moment i segur que podràs.
      Una pregunta, has vist alguna vegada el vídeo de l’Adriana Lecouvreur de Tokyo amb Caballé, Carreras i Cossotto?
      Res, un suggeriment tan sols.
      Una abraçada i bon diumenge.
      En els darrers dies infernemlandejes molt i no saps pas la il·lusió que em fa.
      Records

      M'agrada

  13. OK!, però amb quin dels dos enllaços penses que em funcionarà?

    Nen, ho sento per la Simfonia del Nou Món, però avui estic massa “adrianolecouvertat” (és que no pots imaginar com em va agradar, eh?) i n’estic escoltant fragments en el “yutub” i, per cert, que encara he d’anar a buscar el pa i començar el dinar.

    Una abraçada i bon diumenge.

    Ah!, i pel que fa a la pregunta sobre el vídeo de Tokio et diré que no, perquè ja et dic, no l’havia vist mai aquesta òpera. Al “yutub” segur que trobaré alguna cosa.

    M'agrada

    • Assur, els has d’ajuntar utilitzant el hjsplit. Per ajuntar els arxius sempre has d’utilitzar el número 1, de fet els altres, ni hagi 1 o 10, ja no els veuràs. El programet s’encarrega d’ajuntar-los tots i transformar-los a format avi.
      Pel que fa a l’Adriana de Tokyo, si no ho trobes m’ho fas saber i…

      M'agrada

    • Hola Assur,

      Pel que fa la quarta part del vídeo, a mi m’ha passat el mateix. Finalment, al cap d’unes hores, ja me la vaig poder baixar. Si mentrestant ja te n’has sortit, fantàstic, però si no, clica aquí per baixar-te la 4a part sencera. L’he penjada en una pasta del Dropbox i la hi deixaré estar uns dies; després la trauré d’allà per no ocupar espai, que és limitat.
      Espero que et sigui útil!

      M'agrada

      • Moltíssimes gràcies, David, pel detall!!

        Tenia previst tornar a provar aquest vespre de baixar l’enllaç d’en Joaquim però, al veure el teu, he pensat que no m’arriscaria i he baixat directament el teu, el qual ha baixat sense cap problema.

        Ja he vist, que a al “yutub” no hi era, la introducció orquestral al 4t acte, amb el “Poveri fiori” de leitmotiv, i m’he tornat a quedar admirat de la riquesa musical d’aquesta òpera.

        Moltes gràcies, un cop més!!!

        Joaquim: Ja miraré de trobar el vídeo a què et refereixes, i si no el trobo ja “actuaré en conseqüència”. 🙂

        El que sí he trobat al “yutub” ha sigut el fragment de “Poveri fiori” (en només àudio, que hi és tot, i en vídeo i àudio, on hi falten els dos o tres segons finals). Realment promet molt aquesta versió.

        Ja en continuarem parlant.

        Una abraçada.

        M'agrada

  14. Salvador

    Aquesta representació la van donar pel canal Arte, que s’agafa mitjançant una parabòlica, tota sencera i en HD el passat dissabte dia 7 de maig. Val la pena poder sintonitzar aquest canal francogermànic pel nombre d’òperes i concerts que retransmeten, moltes vegades en directe.

    M'agrada

  15. LORENZO

    Salvador: jo també la vaig enganxar a ARTE HD encara que una mica cap al final. Crec que era una gravació des del Carlo Felice de Genova. Si es aquesta la direcc. escenica que farán al Liceu hi aniré. A partir d’ara ja no “trago” mes genialitats i encara no veig el Freischutz fins dilluns 30 !! Per cert Sabeu que CNBC PE transmet subtit. anglès a les 17 h. cada diumenge una opera o un ballet ? Hotbird 11117 V.sr.27500 i que cap a les 21 hrs el canal greek parliament Hotbird 12169 H sr.27500 també en passa una altra opera ? subt. en grec.

    M'agrada

    • Lorenzo, aquesta producció que us he deixat, per si us interessa i que és la mateixa dels YouTubes i la que veurem la propera temporada al Liceu, està gravada a la ROH Covent Garden de Londres.
      Gràcies per la informació.

      M'agrada

Deixa un comentari