IN FERNEM LAND

JUAN DIEGO FLÓREZ A MUNICH: ÀRIES D’ÒPERA FRANCESA


Juan Diego Flórez2

Abans d’ahir va tenir lloc a Munich un concert amb Juan Diego Flórez com a protagonista d’un programa dedicat a l’òpera francesa i en el qual el tenor peruà va incorporar àries de Werther el seu nou rol.

El programa és preciós i tret de la darrera de les propines enregistrades per la ràdio bavaresa, Flórez es va mantenir fidel a l’esperit francès de tot el concert, ja que després de La belle Hélène i  l’ària de Gaston de Jerusalemne de Verdi, que com sabeu és la versió francesa de I Lombardi, no va poder estalviar-se l’inefable recurrència a Rigoletto amb la poc original “la donna è mobile”. Li perdono, òbviament.

Escoltem els fragments de Werther que Flórez va incorporar ja que la interpretació és bellíssima, tot i mostrar certes limitacions que no m’han semblat especialment preocupants. Sense solució de continuïtat “O nature plaine de grace” i “Pourquoi me reveiller”

No puc resistir la temptació de deixar-vos “Au mont Ida, trois Déesses” de La Belle Hélène. que Flórez canta de manera esplendorosa

Tot el concert és un allau de classe, musicalitat, categoria i gust exquisit. Continua sent el grandiós cantant de sempre, un luxe que el proper estiu visitarà el Festival de Peralada. En parlaré properament

PROGRAMA:

•Adolphe Adam:
Ouvertüre zu “Le Toréador”
Léo Delibes:
“Prendre le dessin d’un bijou” aus “Lakmé”
Georges Bizet:
Ouvertüre zu “Carmen”
“A la voix d’un amat fidèle” aus “La jolie fille de Perth”
Farandole aus “L’Arlésienne” (Suite Nr. 2)
Jules Massenet:
“O nature plaine” aus “Werther”
“Pourquoi me reveiller” aus “Werther”
Gaetano Donizetti:
“Un ange, une femme inconue” aus “La favorite”
Ouvertüre zu “La favorite”
Hector Berlioz:
“O blondes ceres” aus “Les Troyens”
Ballettmusik aus dem 2. Akt von “Les Troyens”
Charles Gounod:
“L’amour…Ah lève-toi soleil” aus “Roméo et Juliette”
Jacques Offenbach:
“Au mont Ida, trois Déesses” aus “La Belle Hélène”

Giuseppe Verdi:

“Je veux encore entendre” de Jérusalem
“la donna è mobile” de Rigoletto

Juan Diego Florez (tenor)
Munich Radio-Orchestra
Director: Manuel López-Gómez

Munich 15 de desembre de 2014

ENLLAÇ mp3

https://mega.co.nz/#F!YBNXUbZZ!RJ9rcUsWxWw7-6xS3b4nCA

No m’he oblidat de l’apunt preparatori de la Stuarda, però no he tingut temps d’enllestir-lo i miraré d’encabir-lo entre el concert de Netrebko i l’oratori de Nadal.

Un comentari

  1. alex

    Muy interesante e inteligente como programa sus Conciertos y su evolución vocal, Juan Diego Flórez.
    Por cierto, confirmada la presencia nuevamente de JDF en Peralada, próximo 6 de agosto 2015, cinco días después de un muy apetecible OTELLO verdiano con Kunde, Westbroek y C.Alvarez

    M'agrada

    • El concierto de Peralada parece ser que será muy similar a este.
      Está en un momento de forma espléndido, aunque creo que nunca ha dejado de estarlo.
      En cuanto al Otello, Westbroek no me parece la opción adecuada, mucho mejor Agresta que en Les Arts me gustó muchísimo.

      M'agrada

  2. Salvador

    Acabo d’escoltar l’enregistrament. Gràcies per aquesta meravella. Saps que sóc un fidel seguidor del peruà. Vaig tenir la sort de descobrir-lo en aquelles fantàstiques “Matildes” de Pesaro, el 1996, i no l’he deixat de veure i escoltar on i quan he pogut.
    A més, en alguna d’aquestes àries, m’ha recordat a un altre gran, un altre dels meus favorits, com és Alfredo Kraus.
    Crec que és una sort poder escoltar aquest cantant, sobretot cantant a Rossini. Per cert suposo que saps que canta la Messa di Glòria de Rossini a Pesaro en el pròxim ROF. Espero veure’t allà.

    M'agrada

    • Hola Salvador, en a mi des de sempre em recorda a Kraus, ja no tan sols en l’elegància del fraseig, també en la cura per emetre el so sempre ben recolzat i l’us de la tècnica i l’adequació estilística. En aquestes àries franceses, terreny inequívocament krausià, evidència la influència del mestre, si bé Flórez el supera en la bellesa de timbre i ara per ara, sense els sons cranials que van caracteritzar els darrers anys del tenor canari.
      Aquest ROF 2015 no em motiva gens. Ara per ara serà difícil que hi pugui anar, però si tingués la possibilitat, les propostes no em tempten gaire i la missa de glòria no es atractiu suficient.
      Pesaro està en crisi i es nota, tant de bo aviat torni l’esplendor vocal amb cantants no experimentals, que tal vegada poden sortir bons, `però que les exigents partitures rossinianes no aconsellen que vagin a càrrec de voluntariosos i novells valors. L’Armida de l’edició passada n’és un clar i lamentable exemple.

      M'agrada

Deixa un comentari