IN FERNEM LAND

LA TEMPORADA 2015/2016 DE L’AUDITORI


Auditori 2015_2016

Ahir es va presentar la temporada 2015/2016 de L’Auditori de Barcelona a banda de la de l’OBC, que ja es va presentar la setmana passada.

L’ambient tens provocat per la vaga del personal del servei d’acomodació que va mantenir durant la roda de premsa una notòria i molesta banda sonora, alhora que la presència de dos membres del col·lectiu en l’acte, va enrarir la presentació evidenciant-se un nerviosisme dels components de la taula que amb més o menys desimboltura i temprança van fer els seus corresponents parlaments.

L’Auditori segmenta la seva activitat en cicles: la temporada de l’OBC, el cicles de Cambra i el de Música Antiga, la temporada de la Banda Municipal de Barcelona, Sampler Sèries, Amplificats, Escenes, Concerts Familiars, els Concerts del Museu i el de les Grans Orquestres Internacionals (Ibercàmera) del que ja us en vaig parlar. Alguns d’ells s’entrellacen o solapen i tots plegats conformen una àmplia oferta que intenta abraçar totes les músiques i el més ampli segment de públic, ja sigui per interessos purament musicals, ja sigui per franges d’edat.

L’apunt farà especial esment dels tres cicles principals per a mi, és a dir, Cambra, Antiga i Banda Municipal, ja que l’OBC ja va tenir el seu apunt individualitzat. En qualsevol cas us deixaré l’enllaç al web l’Auditori per tal de que pugueu consultar de manera detallada tota la programació, ja que estic ben segurs que entre els habituals o els passavolants hi deu haver interessats en els cicles familiars, el jazz, les músiques amplificades i totes les altres ofertes de la propera temporada.

Segons han manifestat els responsables de L’Auditori, volen que l’equipament esdevingui el centre musical de Barcelona, quelcom comprensible i necessari, no pot ser d’una altre manera, si bé com tots sabem, altres equipaments com el Liceu, en una activitat que L’Auditori no abraça, i el Palau, amb qui clarament mantenen una competència “fraternal” però innecessària, mantenen una activitat que hauria de ser complementaria més que competitiva.

En general les propostes són atractives, si bé per esdevenir un equipament referencial segurament caldria que les grans activitats fossin produccions pròpies, exportables i sorgides des de la iniciativa de la direcció del mateix Auditori i no una parada barcelonina en les gires d’artistes i formacions que ens visiten, que és pràcticament el que acaben sent els diferents cicles. No per això l’oferta deixa de ser temptadora, però la importància de l’equipament s’acabarà imposant si som capaços de produir i exportar, donant a conèixer músics joves, nous talents locals que gràcies a L’Auditori haurien de posar-lo en el mapa dels equipament importants i imprescindibles, més que ser reconegut per acollir el que ja acullen moltes altres sales, és per això que em sembla que d’alguna manera repetir la formula del Palau de la Música, tot i que en major nombre de concerts i sensiblement diferenciada per ser també la seu de l’OBC, és una competència poc comprensible i poc aconsellable.

En aquest sentit L’Auditori fa bé en cedir el cicle internacional de grans orquestres al partner de Ibercàmera, ja que el cicle simfònic propi i important ha de ser el de l’OBC i en la mesura que fem gran a l’OBC l’Auditori esdevindrà gran, per això parlava en l’apunt corresponent que les programacions haurien de ser una mica més arriscades i buscar tot allò, que és molt, que no ens ofereix Ibercàmera i Palau 100, en temporades molt conservadores a la recerca del públic simfònic i cambrístic, més”aburgesat”.

Des de que l’antic cicle de Música Antiga que organitzava l’entitat financera més nostrada va passar a gestionar-se des de l’Auditori, els seus responsables han volgut i en fan constant menció, que aquest cicle sigui referencial, aquell que els ha de donar el pedigrí i del qual en fan especial ostentació fins arribar-lo a anomenar l’ADN de l’Auditori, quelcom que no està gens malament sempre i quan l’OBC continuí sent el principal objectiu, ja que insisteixo en la importància que hauria de tenir la primera orquestra del país en front d’un cicle, que ara per ara no deixa de ser una més o menys luxosa recapte de les gires que les principals formacions musicals amb caràcter històric, ofereixen cada temporada.

Auditori 2015_2016_2

Aquí teniu l’oferta;

CAMBRA (3 abonaments diferents de 4 concerts cadascun)

  • 30/09/2015 Quartet Casals: Xostakòvitx 1
  • 17/10/2015 Vilde Frang i Nicolas Altstaedt: Lockenhaus on Tour
  • 12/11/2015 Trio Zimmerman; Schubert-Hindemith-Beethoven
  • 04/12/2015 Christian Tetzlaff i Lars Vogt: Sonates 1,2 i 3 Brahms
  • 30/01/2016 Quatour Ebène: Haydn, Debussy, Beethoven
  • 11/02/2016 Johannes Moser: Prokófiev i Rakhmàninov
  • 18/02/2016 La Ritirata: Quintets de Bocherini
  • 10/03/2016 Emerson Quartet; Beethoven-Bartók i Schubert
  • 14/04/2016 Alba Ventura: Enric Granados
  • 20/04/2016 Kristian Bezuidenhouti Chiaroscuro Quartet: Mozart
  • 13/05/2016 Janine Jansen i Itamar Galan; Poulenc, Szymanovski-Schubert-Beethoven
  • 02/06/2016 Quartet Casals: Xostakòvitx 2

MÚSICA ANTIGA (2 abonaments)

  • 24/09/2016 René Jacobs – Collegium Vocale de Gant- B’Rock: La Creació de Haydn
  • 01/12/2015 Ensemble Cristofori: Mozart
  • 13/12/2015 Anna Prohaska – Il Giardino Armonico: African Queens (Purcell, Händel, Castrovillari, Hasse, Graun, Locatelli)
  • 24/01/2016 John Eliot Gardiner- Monteverdi Choir – The English Baroque Soloists: Missa en Do menor Mozart
  • 18/02/2016 La Ritirata: Boccherini, Arriaga, Sor, Haydn
  • 08/03/2016 La Caravaggia: Músiques de la Patum
  • 31/03/2016:Valer Sabadus i Concerto Köln; Farinelli
  • 20/04/2016 Kristian Bezuidenhouti Chiaroscuro Quartet: Mozart
  • 19/05/2016 Akademie für alte Musik Berlin: Els concerts de Brandenburg
  • 07/06/2016 Jordi Savall – Capella Reial de Catalunya – Le Concert des Nations: The Fairy Quenn (Purcell)

En realitat el cicle de Música Antiga conté 5 concerts clàssics amb obres de Mozart y Haydn, d’acord, interpretats amb criteris historicistes, però que difícilment tenen cabuda en el que anomenem música antiga, però és allò que dèiem, no desaprofitaran l’oportunitat de programar a Gardiner o Jacobs encara que les obres no quadrin del tot amb el cicle que les alberga.

BANDA MUNICIPAL (4 modalitat d’abonaments)

  • 18/10/2015 Brotons i Txaikovski
  • 01/11/2015 El so de New York Henri Adams – José Luis Fernández Sánchez
  • 08/11/2015 Carmina Burana: Brotons; Feu, Domènech, Sintes, Coral Cantiga, Sant Jordi i Sinera
  • 22/11/2015 La música del Nou Món Brotons – Zori; Dvorak, Lloyd
  • 13/12/2015 de Beethoven a Montsalvatge: Besses, Beethoven, Besses, Britten, Montsalvatge i ALbéniz
  • 20/12/2015 Concert de Nadal: Brotons – Vilaprinyó – Cors Infantils Suppé, lancem, Fauré, Brotons
  • 03/01/2016 Concert D’Any Nou: Brotons Rossini, Falla, Reed, Kachaturian, Strauss
  • 17/01/2016 Variacions sobre Paganini: J.R Pasqual Vilaplana Huber, Wilby, Sparke, Ito
  • 31/01/2016 Brotons – Huillet Granados, Huillet, Respighi
  • 21/02/2016 Petruixka: Cober Tichelli, Stert, Stravinsky
  • 28/02/2016 La França de Lamote de Grignon: Brotons – Barrera Pierné, Saint-Saëns, Wilenski
  • 13/03/2016 Simfonia del Planeta Terra: Adams Prokófiev, Sparke, de Meij
  • 03/04/2016 Sarsuela: Sanz Espert Turina, Elierby, Chueca, Soutullo i Vert, Vives
  • 17/04/2016 El sombrero de Tres Picos; Brotons – Power Ventas, Jacob, Piazzola, Serra, Falla
  • 01/05/2016 Riverdance de Meij – vann Rijen de Meij, Whelan
  • 08/05/2016 Dels Miserables a Mar i Cel Adams – Guinovart Guinovart, Schönberg
  • 15/05/2016 Empúries: Brotons – Cobla ESMUC Toldrà, Casademunt, Lamote de Grignon, Serra, Ruera.

L’Auditori concentra en el cicle Sampler Sèries les músiques de nova creació en co-producció amb el CCCB, la Fundació Miró i el Mercat de les Flors. Són 14 programes diferents que abracen una àmplia i estimulant oferta de la creació més innovadora.

Mentre que en el cicle Escenes hi ha 6 programes que combina la música amb el circ, el teatre o la dansa.

A els concerts familiars dedicats al públic més infantil, cal afegir els dedicats als nadons i a les mares embarassades.

Aquí teniu l’enllaç a tota la programació, abonaments i tarifes

L’agenda us la deixaré demà

Un comentari

  1. Manu

    Quina absurditat entrar a competir amb el Palau en la subasta de noms. L’agent del sr. Jacobs i del sr. Gardiner deu flipar amb les direccions artístiques del Palau i de l’Auditori. Sembla una partida de tenis… Això té sentit si tens les sales a tope però no sembla que sigui el cas. I a mi em comença a avorrir escoltar sempre els mateixos senyors.
    L’únic amb una mica de cara i ulls és el cicle de cambra.

    M'agrada

  2. josep olive

    Els cicles de càmera i antiga són molt atractius. Un gran encert doncs per part de l’Auditori. Interessantíssims els Casals/Xostakovitx, Tetzlaff/Vogt/Brahms, Ventura/Granados, Akademi/Bach, Gardiner/Mozart, Jacobs/Haydn, Savall/Purcell…

    M'agrada

    • Jo crec que el gran cícle és de Cambra, i de Música (no tant) Antiga és molt bo, òbviament, però denota que la preferència són els grups que poden contractar o aprofitar, més que les obres que programen, perquè Mozart i Haydn en 5 concerts no acaben de quadrar en aquest cicle.
      Per altra part que vulguin identificar l’ADN de l’equipament en aquest cicle, quan l’ADN ha de ser l’OBC, com ho és l’orquestra del Concertgebauwng a Àmsterdam, em sembla primordial, sobretot perquè l’OBC és o hauria de ser el veritable projecte musical de l’Auditori i al voltant del prestigi que hauria de ser i tenir l’OBC, s’haurien d’anar adherint els altres cicles, en canvi que un cicle de música antiga fruit de la contractació de grups i artistes d’agències internacionals l’identifiquin com l’ADN, quelcom que no atorga als responsables de l’Auditori, un criteri de projecte, sinó només de programadors d’esdeveniments musicals.

      M'agrada

  3. Retroenllaç: Noticias de mayo de 2015 | Beckmesser

Deixa un comentari